Supernatural’ın jeneriği uzun ve isimlerin sıralandığı bir jenerik değil. Supernatural yazısı ekranda beliriyor ve kayboluyor, çarpıcı bir ses kullanımı eşliğinde. Her sezon, jenerik sezonun temasına göre değişiyor ve buna göre şekilleniyor. Bir de Supernatural’ın bazı özel bölümler için hazırladığı özel jenerikler ile her sezonun son bölümünün başında “The Road So Far…”ı anlatan Carry On Wayward Son introsu mevcut. Bu yazımızda tüm bu jenerik külliyatını detaylı olarak inceledik.
Sezonlara Göre Jenerikler
1.Sezon
Yayınlanan jenerikler arasında maalesef en basiti ve pek de bir anlam ifade etmeyeni ilk sezon yayınlanan jenerik. Bu jenerikte ürkütücü bir ses eşliğinde yanıp sönen “Supernatural” yazısından daha fazlası yok.
2. Sezon
2. Sezon jeneriği Sam ve Dean’in annelerini kaybettiği geceye atıfta bulunarak alevlerden oluşan bir Supernatural yazısından oluşuyor; ilk A harfi de pentagram şeklini alıyor. Bu jenerik “YED”i (Yellow Eyed Demon – Sarı Gözlü Şeytan)’ı arayarak geçirdikleri sezon için daha ilk bölümden fikir veriyordu.
3. Sezon
Key of Solomon’un* kısacık bir anlık görüntüsü ile başlayan jenerik, gök gürültüleri, şimşekler ve bir yaratığın sesiyle devam eder. 3. sezon daha çok cehennemden kaçan iblisler, bunları durdurmak için çalışan Winchester kardeşler ve bir de HellHounds’dan (Cehennem Köpeklerin) kaçmaya çalışan Dean ile ilgiliydi.
* Key of Solomon: Devils Trap – Şeytan Kapanı diyebiliriz kısaca. Supernatural’da yer alan Devils Trap çizimlerinin hepsi The Lesser Key of Solomon kaynaklıdır. The Lesser Key of Solomon ise 17 yüzyılda melekler, şeytanlar, şeytan çıkarma, şeytan kapanları üzerine yazılmış bir büyü kitabı, kaynakçadır.
4. Sezon
4. Sezon Castiel’i hayatımıza sokan sezon oldu. 4. Sezon jeneriği melekleri vurgulayan siyah kanat çırpma ses ve görüntüleriyle başlar, bir kadın çığlığı ile ekranda kan kırmızısı Supernatural yazısı belirir ve son olarak da bir bıçak sesi ve türlü uğultularla biter. Bence en iyi jeneriklerden birisi.
5. Sezon
Tüm sezonlar en iyi jeneriğe sahip olan sezon bence 5. sezon. Aslında hem 4. hem de 5. sezonda Sam’in “İblis Kanı Bağımlılığı” ile uğraşmak zorunda kaldık. Bu jenerikte Supernatural yazısının üstüne kan damlar ve dağılır, arkadan bir kalp atışı sesi ile meleklerin fısıltılarını duyarız. Bu jenerik benim için hep daralmakta olan zamanı ve tehlikeyi sembolize etmiştir.
6. Sezon
Kırılan bir cam ardından etrafa saçılan cam kırıkları ve kırılma sesi, korkutucu bir (ya da 2) yaratığın uğultusu ve kalp atışları eşliğinde ekranda görünen Supernatural yazısı. Bu jenerikte Supernatural yazısı bir cam/ayna parçası üzerinde hem düz hem de ters olarak görülüyor. Bu; bir cam üzerine yazılan yazının üstten ve alttan farklı okunması gibi bir durumun bakış açısına göre kişilere farklı anlamlar ifade edebileceğini temsil ediyor olabilir. Aynı zamanda ayna kendi kendimize bakışımızı, bir insanın iki yönünü ve kişinin kendinden, kendi içinde olandan kaçamayacağını “yansıtır”. Belki de bir insanın içindeki iyilik ve kötülüğü. Kırılma, dönüşü olmayacak şekilde birşeylerin bozulduğunu gösterirken, belki de Supernatural’ın artık farklı bir boyuta geçtiğini anlatıyor bize. Aynı zamanda vampirlerin aynada kendilerini göremediklerini bilirsiniz, bunun sebebi ruhlarının olmamasıdır. Bu jenerikte kırılan bir ayna kullanılması, Sam’in “ruhsuz”luğuan bir atıf olabilir mi yoksa 😉
7. Sezon
Tüm 7. sezon boyunca Sam ve Dean Leviathan’lar peşinde koşturdular, belki de tam tersi oldu 🙂 7. Sezon jeneriği de ekrana doğru patlayan leviathanların siyah kanı ve yapış yapış seslerinden oluşuyor.
Bölümlere Özel Jenerikler
3. Sezon 8. Bölüm: A Very Supernatural Christmas
Christmas zamanına özel bu bölüm için christmas renk ve sesleriyle hazırlanmış bir jenerik. Bu bölümde Sam ve Dean hem çocukluk christmaslarını hatırlıyor hem de şehirdeki 2 pagan tanrısıyla uğraşıyorlardı. Sam ve Dean’e yapılan işkence sahnesi, Fudge sahnesi ve Sam ve Dean’in söylediği christmas şarkısıyla birlikte, unutulmaz bir bölümdü.
3. Sezon 13. Bölüm: Ghostfacers
Bu bölüm aslında Supernatural’ın bir bölümü değil de Ghostfacers isimli bir “reality show”un pilot bölümü olarak çekildi. Dolayısıyla jenerik de bu pilot bölüm için hazırlanmış. Ghostfacers 1.sezon 17.Bölüm olan Hell House‘dan tanıdığımız iki karakter Ed Zeddmore ve Harry Spangler’ın projesi. Programın ilk bölünü çekerlerken Sam ve Dean ile karşılaşmaları onların hayrına oldu ancak bu bölümü hiçbir zaman piyasaya sunamadılar 🙂
4. Sezon 5. Bölüm: Monster Movie
Siyah-beyaz korku filmlerini saygı duruşu niteliğinde olan bu bölüm için hazırlanan jenerik dbölüme uygun hazırlandı. Hem bölüm hem de jenerik siyah beyaz olarak çekildi, esk, tür yaylı çalgılardan oluşan müzik kullanıldı. Sonuç bence hem bölüm için hem de jenerik için, tek kelimeyle harika!
4. Sezon 18. Bölüm: The Monster At The End Of This Book
Bu bölümde Sam ve Dean tesadüfi bir şekilde hayatlarının her anınının “Supernatural” isimli bir kitap serisinde anlatıldığını öğreniyorlardı. Bu bölümün jeneriği de Carver Edlung/Chuck Shurley tarafından yazılan Supernatural kitaplarında bulunan illüstürasyonlarla oluşturuldu.
5. Sezon 8. Bölüm: Changing Channels
Gelmiş geçmiş en komik (ve de en başarılı) Supernatural bölümlerin biri olan Changing Channels için özel hazırlanmış bu jenerik, bir sit-com jeneriği şeklinde düşünülmüş. Bu bölümde Sam ve Dean Tricster’ın (Kozmik şakacı ya da daha sonra ortaya çıkan gerçek kimliğiyle Gabriel/Cebrail) oyunuyla bir paralel evrene hapsolurlar ki bu evren TV yapımlarından oluşmaktadır. Sırasıyla doktor dizilerinin, yarışma programlarının, sit-comların, CSI dizilerinin içine dahil olurlar. Sadece bölüm ya da jenerik değil, jenerik için yazılmış şarkıda şahane;
Town to town, two-lane roads
Family biz, two hunting bros –
Living the lie, just to get by.
As long as we’re movin’ forward
There’s nothing we can’t do
Together we’ll face the day
You and I won’t run away
When demons come out to play
Together we’ll face the day!
6. Sezon 9. Bölüm: Clap Your Hands If You Believe
Supernatural’ın pek çok farklı bölümünde kült dizilerden X-Files’a yapılan göndermeler söz konusuydu. 6.Sezonun bu bölümünde ise X-Files biraz saygı duruşu niteliğinde ama biraz da parodi tadında bir bölüm ortaya koydular. Jenerik ise X-Files jenerği şeklinde hazırlanmıştı, aynı fontlar, benzer müzik ve kurgu ile uygun sahneler. X – Files jeneriği “The Truth is Out There” diye biterken, Supernatural bunu “The TRuth is in There” olarak kullanmış. Oldukça eğlenceli 🙂
6. Sezon 18. Bölüm: Frontierland
Bu bölümde Dean ve Sam Vahşi Batıya yolculuk yapıyor ve geçmişe gidiyorlardı. Bölümün içeriği böyle olunca, jenerikte eski western dizi ve filmleri tadında hazırlanmış; özellikle 60’lı yılların western dizisi Bonanza hatırlanabilir bu noktada. Çalan şarkı ise bir klasik; Clint Eastwood filmi “The Good, The Bad and The Ugly” için Ennio Morricone tarafından yazılmış “The Ecstasy of Gold.“
7. Sezon 8. Bölüm: Season Seven, Time for a Wedding!
Bu bölüm hepimizi şok ederek, Las Vegas’ta evlenmeye karar veren Sam ve Becky’nin Dean’i sadıç yapmaya çalıştıkları düğün törenleriyle başlıyordu. Bu bölüme uygun olarak jenerikte de düğün pastası ve evlilik seomonisi müziği çalıyordu. Tabi sonuçta kek patlıyor ve ekrana Supernatural yazısı geliyor.
7. Sezon 14. Bölüm: Plucky Pennywhistle’s Magical Menagerie
Sam’in palyaço korkusunu hepimiz biliyoruz. Bu bölüm, çeşitli palyaçolar tarafından saldırıya uğrayan Sam’in görüntüsüyle başlıyordu. Palyaço ve Plucky Pennywhistle’s eğlence merkezi temalı bu bölüme özel hazırlanan jenerikte, patlamayla ortaya saçılan gökkuşağı renkleri söz konusu.
Carry On Wayward Son Introları
1.Sezonda finalde önceki bölümde, düğer sezonlarda ise final bölümünün başında yayınlanan, Kansan grubunun Carry On Wayward Son şarkısı eşliğinde “The Road So Far…” diyerek başlayan ve o ana kadar ki olayları özetleyen introlar mevcut Supernatural’da. Bu introları alttaki ibi listeledik sizin için…
1. Sezon 21.Bölüm: Salvation
2. Sezon 22. Bölüm: All Hell Breaks Loose: Part 2
3. Sezon 16. Bölüm: No Rest for the Wicked
4. Sezon 22. Bölüm: Lucifer Rising
5. Sezon 22. Bölüm: Swan Song
6. Sezon 22. Bölüm: The Man Who Knew Too Much
7. Sezon 23. Bölüm: Survival of the Fittest