Başrolünde Neslihan Atagül‘ün yer aldığı Netflix’in en yeni Türk filmi “Aaahh Belinda“, 7 Nisan’da yayınlandı. Platformdaki ilk haftasında gayet iyi bir izlenme başarısı yakalayan film izleyiciye keyifli vakit geçirtiyor olsa da, orijinalinin seviyesine yaklaşamayan bir yüzeysellikte…
Aaahh Belinda, 1986 tarihli Barış Pirhasan’ın yazdığı, Atıf Yılmaz’ın yönettiği ve başrollerinde de Müjde Ar, Macit Koper ve Yılmaz Zafer‘in yer aldığı aynı isimli filmden uyarlanmış. (Eminim Türk sinemasında pek yer almayan türdeki bu fantastik filme televizyonda en az bir defa sizler de denk gelmişsinizdir.) Netflix’in 2023 çıkışlı uyarlamasında ise senarist olarak Hakan Bonomo’yu, yönetmen olaraksa Deniz Yorulmazer’i görüyoruz. Serkan Çayoglu ve usta oyuncu Necip Memili de filmde Neslihan Atagül‘e eşlik eden isimler.
Film ilk haftasında gayet iyi diyebileceğimiz bir izlenme başarısı elde etti: 2,65 milyon saatle Netflix Top 10 Global‘de, İngilizce olmayan filmler arasında 6. sırada yer alıyor ve Netflix Türkiye’de en çok izlenen film şu anda. Ancak elbette ki bir filmin ya da dizinin çok izlenmiş olması, onu otomatikman “iyi” bir içerik yapmıyor.
Aaahh Belinda: Konusu
Filmde, Dilara’nın (Neslihan Atagül) hikayesini izliyoruz. Başarılı, genç ve güzel oyuncu Dilara, bir şampuan reklamında yer almayı kabul eder. Bu reklamda kendisine hiç benzemeyen orta sınıftan, evli, iki çocuklu ve bankacı bir kadın olan “Handan” isimli bir karakteri canlandıracaktır. Reklam çekimi sırasında bir tuhaflık oluyor ve Dilara kendini gizemli bir şekilde Handan olarak, Handan’ın hayatını yaşarken buluyor. Ve şimdi Dilara, kendi kimliğini geri kazanmak için bu hayatı mükemmel oynamak zorundadır.
Dürüst olmak gerekirse, Aaahh Belinda beklediğim kadar kötü bir film değildi, hikâye bende merak uyandırdı, izledim ve sıkılmadım. Zaten bu filmde daha çok komediye odaklanmışlar, bazı kısımlarda gerçekten çok güldüm. Ancak şu da bir gerçek ki, mutlaka izlenmesi gereken bir yapım olduğunu da asla düşünmüyorum. Aaahh Belinda son dönemde yayınlanmış Netflix’teki pek çok diğer yapım gibi bir diğer “izle ve unut” içeriği…
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR: Aaahh Belinda Film İnceleme Videosu
Film daha çok Handan’a ve onun yaşadıklarına odaklandığından, filmde yer alan kayda değer iki oyuncu olduğunu söyleyebiliriz: Neslihan Atagül ve Necip Memili. Handan’ın kocasını canlandıran Necip Memili bence oldukça eğlenceli bir performans sergilemiş, onu çok beğendim. Bence Neslihan Atagül’ün oyunculuğu da kötü değildi. Nefes kesen bir performansı olduğunu düşünmüyorum ama en azından karakterinin gereğini yerine getirmiş. Ancak şöyle bir sıkıntı var.
Türk kadın oyuncular genel olarak çok yüksek perdeden oynuyorlar. Yani, her daim tiyatro sahnesinde gibiler, her hissi çok abartılı şekilde göstermeye çalışıyorlar. Hem senaristlerin güçlü kadın karakter yazma konusundaki başarısızlığı, hem de bu rol yapma şekli birleşince, Türk dizi ve filmlerindeki kadın karakterlerin hepsi atarlı ve histerik insanlara dönüşüyorlar, sürekli bağırıyor ve küfrediyorlar.
Kendim de bir rahatlama şekli olarak gün içerisinde küfrettiğimden, küfre karşı değilim ama bu filmdeki küfürler, kulağa hiç doğal gelmiyordu. Yani karakterlerin küfretmesi için çok çaba göstermişler, çok zorlama olmuş. Filmdeki en rahatsız edici detaylardan biri buydu sanırım. Kadın oyuncularımızın tüm hisleri bağırarak verme, yönetmenlerimizin de onları buna yöneltme inadından vazgeçmesi gerekiyor bir an evvel.
Filmdeki bir diğer hoşuma gitmeyen kısım ise şu oldu. Hem şampuanın logosunu ve şişe tasarımını, hem de Handan’ın evini inanılmaz demode buldum. Handan bankada çalışan bir kadın, Türkiye’deki orta muhafazakâr kesimi temsil ediyor aslında. Filmde gördüğümüz ev, banyo, mobilyalar vs. şimdinin gerçeklerini yansıtmıyor, açıkçası büyükannelerimizde bile böyle eşyalar kalmadı artık.
Aaahh Belinda yine dersine iyi çalışmamış yapımlardan anlayacağınız. Herhalde orijinal filmdeki orta sınıf evlerin görünüşünü yansıtmaya çalıştılar ama 1986’dan bu yana Türkiye’de çok şey değişti. Bazı sorunlar aynı kalsa da, bazı sorunlar evrimleşti. Bu açıdan da filmdeki sınıf vurgusu ne doğruydu ne de yeterliydi.
Diğer taraftan filmdeki Türk toplumuna dair bazı tespitler hoşuma gitti. Ne yaşanırsa yaşansın zerre umurunda olmayan ve yemeğine devam eden kayınpeder, kadınlara eziyete dönüşen piknikler, kandil kutlamaları vs vs. Ancak bunlar daha çok komedi amaçlı kullanılmış, filme bir derinlik katmak için değil.
Orijinal film ataerkil toplum eleştirisi yapan ve kadının hayattaki rolüne odaklanan bir yapımken, bu filmde her şey çok yüzeysel. Ellerinde hazır bir senaryo olduğu için senaryo derli toplu sayılır ama bu senaryonun bir derinliği yok, filmin anlatmaya çalıştığı bir şey, bir derdi yok… Buradan da şuna geliyoruz aslında. Madem alt metin tamamen boşalacak, üzerine de bir şey koyulmayacak… Bu uyarlamaları neden çekiyorsunuz?
Aaahh Belinda: Son Söz
Başta da dediğim gibi Aaahh Belinda kendini izleten bir film ama izlememek de size bir şey kaybettirmez. Bunun yerine gidip orijinalini izlemek çok daha iyi sanırım. Filme puanım 5,5’tan 6.